Råd til ein dramatikar frå ein produsent
Av Arnljot Grimstad, Herøyspillet Kongens Ring
- Finn ut om oppdragsgiveren har satt opp ein førebels finansieringsplan før du starter på arbeidet.
- Finn ut kva eldsjelene ynskjer (planar, tidsperspektiv, storleik, musikk).
- Produsenten kan sjøvsagt ynskje kva spelet skal handle om, men sluttresultatet må vere dramatikaren si avgjerd.
- Send eldsjelene dine vilkår.
- Legg arbeid i kontraktskrivinga. Munnlege avtalar må ikkje forekomme. Kontrakten må innehalde økonomi, tidsfristar, kven i prosjektet som har ansvar for kontakten med dramatikeren, kven som tek avgjerder, kven som har siste ordet.
- Få avklart kven har ansvar for å kontakte og halde kontakt med andre kunstnarar som skal inn i prosjektet. Dramatikaren og seinare instruktøren er meir profesjonelle enn produsenten og må gjere rekning med å foreslå kven som skal engasjerast til andre kunstneriske og tekninske oppgåver. I neste omgang gjer produsenten formelle avtalar med desse.
- Spelplassen bør vera bestemt før skrivinga startar.
- Ikkje skriv slik at det blir for dyrt eller for vanskeleg teknisk, det er evig kamp om midlar.
- Reknskapet skal førast slik at det går klart fram kva som er inntekter til spelet (t.d. kaffesal haldast utanom) slik at dei rette tala for utrekning av royalty kjem fram.
- Dramatikaren kan/bør vera idébank og medhjelpar.
- Å få til medieomtale er vanskeleg. Dette bør dramatikaren hjelpe til med.
Relevant lesestoff:
Å skrive dramatikk er et eget fag - av Eliassen / Lind
Dramatikaren som nesten-helt - av Rolf Losnegård
Skriv slutten først!
- Intervju med Hans Rotmo