Service


Service kan beskrives som kundens forventninger om å bli positivt behandlet i møte med en virksomhet.

Service kan også sies å være den positive differansen mellom kundens forventninger til behandling og den faktiske opplevelsen. (hva-er.no)

Eksempler på dette er:

  • Ha ansvar for servering til aktører og publikum i tråd med Mattilsynets forskrifter og gjøre seg kjent med guide til god internkontroll etter alkoholloven.
  • Sikre god førstehjelpshåndtering gjennom avtale med den kommunale helsetjenesten og/eller en lokal hjelpeorganisasjon.
  • Ha ansvar for garderobeforholdene til aktørene og eventuelt for publikum.
  • Ha ansvar for å selge program og effekter før og etter forestillingene.
  • Ha ansvar for å dele ut/selge pledd, regnovertrekk og sitteunderlag.
  • Være vertskap og sørge for at publikum trives og finner sine plasser

 

Relevant lesestoff:


Spel- den gode totalopplevelsen

- Av Jorun MH Skryseth


Mat og vann (ekstern lenke)

- Av Mattilsynet


Kortvarig salg av mat
(ekstern lenke)

- Av Mattilsynet


Veileder for sikkerhet ved store arrangementer (ekstern lenke)


Servicefunksjoner